Friday, July 20, 2012

7 PILIH 1, "NUCLEAR POWER PLANT" AKAN DIBINA! (DI TEMENGOR ?!)



 Sedangkan kerajaan Jepun & Negara Eropah menutup atau mengurangkan "nuclear power plant" yang sudah ada di negara mereka. Sedangkan rakyat Malaysia m'bantah "radioaktif", "rare earth" & "petrol chemical". Kerajaan Malaysia merancang pembinaaan "nuclear power plant" di tanah air kita dengan tersembunyi!
7 lokasi yang di cadangkan drpd K⋯⋯edah, Perak, Trengganu & Johor, berkemungkinan Tasek Temengor, Neregi Perak akan dipilih untuk m'bina "nuclear power plant".
Setelah kerajaan memutuskan pembinaan "Nuclear power plant" dan tapak pembinaan telah dipilih dan menentukan pada tahun 2014, kerajaan tidak akan buat perubahan lagi dan kerja pembinaan akan terus di jalankan walaupun bantahan keras daripada rakyat seperti yang berlaku di Kuantan-kes kilang Lynas.
Maklumat tersebut didedahkan oleh pertubohan "Coalition Against Nuclear".
Tiada maklum balas daripada semua pihak berkenaan kerajaan Malaysia apabila mereka dihubungi oleh pemberita Guang Ming Daily.
Di terjemah oleh: Lee Sing Long -Aktivis Masyarakat Pengkalan Hulu.
(Jarak Tasek Temengor hanya lebih kurang 50 km dari Gerik & 100km dari Keroh, kesihatan & keselamatan rakyat Hulu Perak terancam !!!)

0 comments:

Post a Comment

Hakcipta 2010 BERITA INTAN | Rekabentuk oleh Suraz Kayastha | Blogger Template Style You Can Hack